Премини към основното съдържание

Кампания за обществено осведомяване

Успешното представяне на новата система за кадастър и регистрация на земите до голяма степен зависи от общественото разбиране и подкрепа. Високото ниво на осведоменост на обществеността и мотивацията за използване на системата  като резултат от ефективна стратегия за комуникация - са предпоставки за плавен преход към нови принципи и начини за обществени и други потребителски услуги чрез новите кадастрални данни в цялата страна. Проведената ефективна кампания за обществено осведомяване направи общ преглед на преимуществата и недостатъците, но и на възможностите за усъвършенстване на процеса на запознаване на гражданите на страната и представителите на заинтересованите институции с възможностите и предимствата на интегрираната информационна система.
Първоначалното планиране за хода на кампанията претърпя малки промени. В началото на проекта МП пожела да отложи кампанията за обществено осведомяване както бе планирано в светлината на предстоящите промени в закона и неприетите промени във функцията на вписването.  Като се имаше предвид обаче, че приемането от страна на Народното събрание на промените в закона за кадастъра и имотния регистър можеше да отнеме много време, екипът на Банката препоръча осъществяване на кампанията за обществено осведомяване въз основа на съществуващата система. След като бъдеше приет новият закон и въведена новата система на вписванията, втора кампания за обществено осведомяване да представи новата система.  
Изборът на консултантска фирма чрез процедура за оценка на цена/качество за подкрепа на двете агенции в кампанията за обществено осведомяване доведе до сключване на договор, като дейността започна в края на 2005 г., а изпълнението на договора приключи през януари 2007 г. в съответствие с графика.
Фирмата изпълнител съсредоточи дейностите си най-вече върху външната комуникация с целеви групи извън АГКК и АВ (широката общественост и лицата, имащи професионално отношение към системите за кадастър и вписвания). Нещо повече, кампанията включи елементи, ориентирани към вторична целева група - държавните и общинските служители.
Кампанията за обществено осведомяване бе построена върху идеята да се повиши общественото доверие в новата система за кадастър и вписвания. Допълнително бе договорено кампанията за обществено осведомяване да включва компонент за публично обучение, насочено конкретно към ключовите професионалисти, заети в пазара на имоти. В селските региони кампанията за обществено осведомяване информира обществеността за поземлените права, промените в законодателството, юридическите процедури при регистрация, договорите и пр.
Втори договор за кампания за обществено осведомяване и малък договор за анкета сред потребителите бяха подписани с цел извършване на необходимите проучвания. Бе проведена успешно и анкетата сред потребителите, която осигури основни данни за наблюдение и оценка.
И анкетата сред потребителите, и кампанията за обществено осведомяване бяха финансирани от нидерландското дарение.

slogan bg