Премини към основното съдържание

Цели на проекта: В рамките на Проекта ще се постигнат следните две цели

         Установяване на еднаквост на предоставяните на клиентите/потребителите услуги

         Организиране на Потребителски форум.

Резултат 1:

Дейности:

Указания с процедури и условия за обслужване на гражданите и другите потребители с кадастрална информация

1. Преглед на настоящите процедури за предоставяне на услуги на клиентите от кадастралните служби, общините и поземлените комисии, включително набори данни, формат на данни, време, такси;
2. Проучване на нуждите на клиентите и мнението/предложенията за внасяне на подобрения
3. Преглед на настоящото оборудване – хардуер и софтуер, човешки ресурси, организация;
4. Разработване на Указания с процедури и условия за обслужване на гражданите и другите потребители с кадастрална информация
5. Организация на работни среши с представители на основните клиенти за обсъждане на предложението
6. Окончателни Указания с процедури и условия за обслужване на гражданите и другите потребители с кадастрална информация
7. (a) Обучение на служителите на АГКК  върху одобрените процедури и норми и  (б) Разпространяване на информацията относно стандартните процедури и норми сред заинтересованите страни

 

Резултат 2:

Дейности:

Организация на форум на потребителите на кадастрална информация

1. Анализ на заинтересованите страни
2. Разработване на проект за статут и правила на Форума
3. Организация на встъпителен семинар със заинтересованите страни относно цялостната организация на Форума

 

Други местни участници:

Връзка с проекта

1.     Камара на нотариусите

Основна заинтересована страна/клиент, близко взаимодействие за разработване на система, насочена към потребителите

1.     Сдружение на общините

Основна заинтересована страна; да подпомогне осигуряването на непрекъснатост в обслужването на гражданите в урбанизираните територии

1.     Агенции за недвижимо имущество

Основна заинтересована страна/клиент, да подпомогне вземането на решения по отношение на всички аспекти на предоставянето на услуги

1.     МЗГ

Основна заинтересована страна да подпомогне осигуряването на непрекъснатост в обслужването на гражданите в извън селищните територии

1.     Големи общини

Основна заинтересована страна/клиент; взаимодействие при разработването на специфична организация във връзка с подписаните споразумения за съвместна дейност с АГГК

 

Бюджет:

325.000 Евро

 

Други проекти свързани с Проекта

Проектът за Кадастър и Имотен регистър започна през 2001г. Неговата цел е осъществяване на правна и институционална реформа на системата на имотната регистрация и създаване на единна информационна система за кадастър и имотна регистрация. Проектът се финансира със заем от Световната банка и се изпълнява съвместно от Агенцията за геодезия, картография и кадастър към Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Агенцията по вписванията към Министерството на правосъдието. Крайният резултат от изпълнението на проекта ще бъде добре организирана и ясна информационна система и едновременен достъп на гражданите, техните организации и държавната и общинската администрация до данните при максимална публичност и достъпност.
Проектът е подкрепен със заем от Световната банка възлизащ на  33.5 млн. евро, като неговото изпълнение беше продължено до месец март 2008г.

 

Допълнителна информация:

I.    Проектът е в директна връзка с изпълнението на Петгодишния стратегически план на Агенцията по кадастъра от 2005г. а именно:
A) изпълнение на Стратегическа цел No. 4 – Стандартизиране на вътрешните процеси и финансовото управление с конкретна цел  No. 1: Стандартизирани процедури, следвани във всички офиси; и
Б) Стратегическа цел No. 9 – Развитие на отчетността пред заинтересованите страни и повишаване на прозрачността с конкретна цел No. 1: Организиране на Форум на заинтересованите страни на стратегическо ниво;

II.    В периода 24 септември – 01 октомври 2006г. в рамките на проекта на Световната банка бе организирано Пътуване с учебна цел на ръководството на Агенцията за геодезия, картография и кадастър на България в Агенцията за кадастър, имотна регистрация и картографиране на Нидерландия. Посещението и проведените срещи показаха добро комплексно решение относно организацията на обслужването на клиентите (включително стандартизирането на процесите и услугите), което работи успешно в административна и правна среда, близка до тази в България. Беше също така доста убедително да се види как близкото взаимодействие на тази организация с нейните клиенти е превърнато във фактор на успеха.

III.  Проекта се подпомага от Агенцията за кадастър, имотна регистрация и картографиране на Нидерландия (KADASTER), чрез нейния международен отдел Кадастър интернешънъл.
Kadaster International

slogan bg