Skip to main content

Решение

В рамките на проекта се предвижда да се постигнат два основни резултата:
- първо - да се разработи, съгласува и въведе система за административно обслужване под формата на Наръчник с  процедури и условия за обслужване с кадастрална информация;
- второ - да се организира форум на потребителите на кадастрална информация.
За постигане на първата цел се предвижда организиране на целева група с представители от агенцията, която с помощта на чуждите специалисти да извърши анализ на нуждите и на наличния капацитет и ресурси, да класифицира и структурира нуждите на потребителите от кадастрална информация и да разработи процедурите, условията и таксите за обслужване. Те ще бъдат разпространени и обсъдени със заинтересуваните страни и ще бъдат оформени в документ, който да бъде одобрен и въведен за спазване от всички служби в цялата страна. В рамките на тази дейност ще бъдат дефинирани и критерии и индикатори за обслужване. Това ще стане на базата на семинари със заинтересованите страни, на които да бъдат формулирани, обсъдени и приети целите на този Наръчник. Предвижда се провеждането на едно пътуване с учебна цел до организация в Нидерландия, която е с установено място на пазара на кадастрална информация и която разполага с добре функционираща система на административно обслужване. Целта на пътуването е непосредствено запознаване с механизмите за вътрешна организация на работата за максимално задоволяване на нуждите на клиентите.
Адекватният отговор на нуждите на потребителите ще бъде осигурен посредством организирането на форум, на който ще бъдат представени всички заинтересувани страни. Чрез него ще бъдат детайлно проучени потребностите на потребителите, ще бъдат обсъдени необходимите вид и форма на кадастрална информация, изисквана от клиентите, честотата с която тя трябва да бъде доставяна и т.н.
В рамките на проекта се предвижда да се проведе обучение със служителите на агенцията по отношение на стила на работа с клиентите и с представители на заинтересуваните по отношение на възможностите и на наличните продукти, базирани на кадастралната информация. По този начин ще се повиши качеството на обслужването на клиентите и ще бъде разширена запознатостта на клиентите с вида и качествата на кадастралните услуги, предоставяни от агенцията.

Прекият бенефициент е Агенцията за геодезия, картография и кадастър на България. Проектът ще подпомогне Агенцията в установяване на близки връзки с потребителите на кадастрална информация. Това ще бъде база за разписване на Указания с процедури и условия за обслужване на гражданите и другите потребители с кадастрална информация. Натрупаният в рамките на изпълнението на проекта и разработването на съответните резултати капацитет, ще бъде особено ценен за АГКК в нейните усилия за изпълнение на своите задължения съгласно чл.  58, ал. 1 на ЗКИР – разработване на предаване на министъра на регионалното развитие и благоустройството на проект на наредба за условията и реда за предоставяне на кадастрални, геодезически и картографски материали и данни. Индиректен бенефициент са гражданите и държавните и общинските организации Ползва за тях е следствие на подходящата работа на Агенцията в съответствие с техните нужди, както и тяхната запознатост с етапното развитие на възможностите не доставчика на услугите за тях.
Членството в ЕС изисква новите страни-членки да гарантират правата на собственост върху недвижимото имущество и да направят пазара на недвижимо имущество и на кредити жизнеспособен и конкурентен както на национално така и на Европейско ниво. Подходящото обслужване на обществото с кадастрална информация играе важна роля за постигането на тези цели.
Икономическите критерии за членство в ЕС изискват наличието на работеща пазарна икономика с достатъчен капацитет, който да устой на конкурентния натиск и пазарните сили в рамките на Съюза. ЕС коментира настоящата ситуация и плановете както следва:
“По отношение на административния и правния капацитет, Плановете за действие включват идентифицираните слабите страни по отношение на  развитието и функционирането на  пазар на земята и регистри на земя и недвижими имоти в България, Естония, Унгария, Латвия, Литва, Полша и Словения”. Ключов елемент на пазарната икономика е близкия контакт между потребителя и доставчика. Агенцията за геодезия, картография и кадастър работи активно за съкращаване на връзките с потребителите на нейните продукти. Създаването на форум на потребителите ще осигури необходимия баланс между потребител и доставчик.
Разработването в резултат на това взаимодействие на Указанията допринася за публичния достъп до кадастралната информация и прозрачност на дейността на Агенцията.

slogan bg