Вход с електронен подпис за достъп до електронните услуги на АГКК
Уважаеми потребители,
Считано от 07.08.2025 г., достъпът до услугите и справките в Портала за електронни услуги на АГКК (КАИС) се осъществява единствено след сигурна електронна идентификация с квалифициран електронен подпис (КЕП) чрез системата за е-Автентикация на Министерството на електронното управление.
Това изискване е въведено в съответствие със:
• чл. 5, ал. 2 и чл. 22, ал. 3 от Закона за електронното управление (ЗЕУ),
• Законa за електронната идентификация (ЗЕИ),
• Законa за електронния документ и електронните удостоверителни услуги (ЗЕДЕУУ) и
• Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги.
Изискването има за цел:
• да гарантира сигурността на предоставяните електронни услуги;
• да осигури правната валидност на подадените заявления;
• да защити данните на заявителите.
Подаването на заявление през КАИС след вход с КЕП се счита за правно подписано заявление и не изисква допълнително електронно подписване.КЕП има правната сила на саморъчен подпис, което означава, че документите и заявленията, изпратени към АГКК по електронен път, са официални и законово валидни. Въвеждането на единната система за електронна автентикация е в съответствие с националното законодателство (Закон за електронното управление) и добрите практики за киберсигурност.
Благодарим Ви за разбирането и съдействието!