Премини към основното съдържание

810 Вписване в регистъра на лицата, правоспособни да извършват дейности по кадастъра

Услуги

Услуги по правоспособност за дейности по геодезия, картография или кадастър

    • Агенция по геодезия, картография и кадастър извършва вписвания в регистъра на лицата, правоспособни да извършват дейности по кадастъра - физически и юридически лица.
  • Регистрация
    • Стопанска дейност:
      • Защита на класифицирана информация
    • На основание на:
      • Закон за кадастъра и имотния регистър - чл. 18
      • Наредба № 3 от 16.02.2001 г. за водене и съхраняване на регистъра на лицата, правоспособни да извършват дейности по кадастъра - чл. 10,, чл. 11 и чл. 12
    • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
      • Не
    • Орган, издаващ индивидуален административен акт:
      • Изпълнителен директор
    • Срок за предоставяне:
      • До 30 работни дни от постъпване на заявлението.
    • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
      • До настъпване на изменение в обстоятелствата.
    • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
      • Изпълнителен директор
    • Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
      • Административен съд
    • Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
      • Ред за обжалване, съгл. чл.18, ал.3  от ЗКИР:

        - Подавате жалба до министъра на регионалното развитие и благоустройството 

        Ред за обжалване, съгл. чл.18, ал.4 от ЗКИР:

        - Подавате жалбата до съответния Административен съд.

        Срок за обжалване:

        - 14-дневен от получаване на съобщението за издаване на административния акт.

    • Ограничения и условности:
      • Услугата се предоставя по електронен път:

        1.       Чрез Кадастрално-административната информационна система (КАИС).

        За да заявите услугата по електронен път трябва да разполагате с регистрация в Кадастрално-административната информационна система (КАИС)   и квалифициран електронен подпис

        2.       Чрез Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ)

    • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
    • Електронен адрес за предложения:
    • Публичен регистър:

    Административни звена

    Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:

    Отдел "Контрол"

    Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Витоша, обл. София (столична), общ. Столична, р-н Витоша, ул. Мусала № 1, п.к. 1618
    Код за междуселищно избиране: 02
    Телефон за връзка: 8188305
    Адрес на електронна поща: Виж имейла...
    Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Без прекъсване.
    В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания

    Дирекция "Геодезия и картография"

    Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Витоша, обл. София (столична), общ. Столична, гр. София, р-н Витоша, ул. Мусала № 1, п.к. 1618
    Код за междуселищно избиране: 02
    Адрес на електронна поща: Виж имейла...
    Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Без прекъсване.
    В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания

    Изисквания, процедури, инструкции

    Начин на заявяване на административната услуга

    Услугата се заявява:

    - На място в административното звено на регистъра на правоспособните лица – гр. София, ул. Мусала № 1(сградата на АГКК, служебен вход);

    - Чрез куриерска служба по избор и за сметка на заявителя;
    - По електронен път чрез уеб портала за онлайн услуги КАИС;
    - Чрез ССЕВ.

    Необходими документи

    1. За физически лица:

    Заявление;

    Копие от документ за завършено висше образование по геодезия, магистър – инженер;

    Трудова автобиография;

    Документ, удостоверяващ наличие на двегодишен стаж в областта на кадастъра;

    Физическите лица – еднолични търговци освен горните документи прилагат и:

    Документ от НАП, удостоверяващ броя на осигурените лица по трудов договор в едноличния търговец - оригинал;

    Списък на постоянния специализиран състав, включително на правоспособните физически лица, съдържащ трите имена, ЕГН, специалност, заемана длъжност, подпис и дата.

    2. За юридически лица:

    Заявление;

    Удостоверение от НАП за броя на осигурените лица по трудов договор в юридическото лице, оригинал;

    Списък на постоянния специализиран състав на юридическото лице, съдържащ трите имена, ЕГН, специалност, заемана длъжност, подпис и дата.

    Форма и начин на предоставяне

    Заявлението се предоставя за разглеждане от Комисия, назначена от изпълнителния директор на АГКК. Комисията разглежда документите и изготвя доклад и протокол, в който описва взетите решения. Въз основа на изготвените документи и решения се издава заповед за вписване на лицето в регистъра на правоспособните лица.

    Заповедта се получава от  лицето:

    - На място в административното звено на регистъра на правоспособните лица в АГКК;

    - Чрез куриерска услуга по избор и за сметка на заявителя.

    Образци

    Заявление от физическо лице за вписване в регистъра на лицата правоспособни да извършват дейности по кадастър

    Заявление от едноличен търговец за вписване в регистъра на лицата правоспособни да извършват дейности по кадастър

    Заявление от юридическо лице за вписване в регистъра на лицата правоспособни да извършват дейности по кадастър

    Нормативна уредба

    Наредба № 3 от 16.02.2001 г. за водене и съхраняване на регистъра на лицата, правоспособни да извършват дейности по кадастъра

    Наредба № 3 от 16.02.2001 г. за водене и съхраняване на регистъра на лицата, правоспособни да извършват дейности по кадастъра

    Заплащане

    Не се заплаща за услугата

    slogan bg