Премини към основното съдържание

3. СЬЗДАВАНЕ НА КАДАСТЪРА И ИМОТНИЯ РЕГИСТЪР НА РЕПУБЛИКА БЬЛГАРИЯ

3.1. КАМПАНИЯ ЗА ЗАПОЗНАВАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНОСТТА

Успешното внедряване на новата система за кадастър и имотен регистър до голяма степен зависи от общественото разбиране и подкрепа, с която се ползват. За целта ще се работи за получаване на общественото доверие. Специално внимание ще се отдели на районите, където първо започва систематичното създаване на кадастъра и имотния регистър съгласно дългосрочната програмата на МС за прилагане на ЗКИР. В тези райони ще се организира и проведе кампания за запознаване на обществеността с целите и задачите на ЗКИР и процедурите по реализацията му. Целта й е да се премине без сътресения към новите принципи и начини за обслужване на населението и останалите клиенти с кадастрална информация.

Кампанията ще бъде насочена към:

  • Населението
  • Професионалисти, специалисти и служители в сферата на кадастъра, техни професионални сдружения;
  • Областните и общински администрации;
  • Потребителите на кадастрална информация.

 

Кампанията ще се насочи и към потенциалните чужди инвеститори, като се обхванат чужди специалисти, дипломатически и търговски представителства, международни фондации.

Кампанията за популяризиране и запознаване на обществеността ще включва:

· Разясняване правата и задълженията на собствениците при създаването на кадастъра и имотния регистър;

· Подготовка на семинари и конференции на високо равнище;

· Подготовка на информациони материали за средствата за масово осведомяване и професионалните издания;

· Издаване на брошура за обществеността с описание на процедурите за вписване и обслужване с кадастрална информация;

· Издаване на информационни бюлетини за експерти по кадастъра с описание на нормативната база, коментари, тълкувания и препоръки;

· Създаване на web-сайт, посветен на новата система за вписване и кадастъра;

 

· Телефон за гореща линия;

· Табла с информационни материали пред кадастралните служби;

· Семинари и официално отбелязване стартирането на дейностите по систематично създаване на кадастъра в съдебните райони.

През първото тримесечие ще се проведе организационна дейност и подготовка за провеждането на кампанията по запознаване на обществеността. Окончателно ще бъдат изяснени новите процедури и модела на работа в службите по вписване и по кадастъра. Реалната работа сред обществеността ще стартира от 2-то тримесечие. Опитът от проведената кампания през годината ще се оцени, обобщи и използва през следващите години за по-успешното и организиране в останалите райони на страната през следващите години. Общо за кампанията се предвиждат 280 000 лв., като от тях 30 000 лв ще се усвоят през 2001г, а останалите ще се усвоят равномерно през следващите пет години

 

3.2. ОБУЧЕНИЕ

За всички участници в прилагането на ЗКИР – АК, Служби по вписванията, МЗГ, МО и др. е разработена програма за обучение. В програмата са определени условията за обучението, модулите и тяхното съдър­жа­ние, учебните курсове и отговорните институции за нейното изпълнение. Съ­глас­но програмата обучаваните са разпределени в групи: лица, за които е необходимо основно компютърно обучение, изпълнители на кадастрални дейности, ръководители в кадастралните служби, ръководители в службите по вписвания, оператори в службите по кадастър и в службите по вписванията, администратори и клиенти на информационните системи. Предвижда се обучението да се извършва от специално създадено за целта Звено за обучение по кадастър и имотна реги­страция, към Центъра за следдипломно и факултативно обучение в Университета по архитектура строителство и геодезия. Създаването на звеното и провеждането на обучението се урежда с договор между МРРБ, МП и УАСГ. Създаването на звеното и техническото му оборудване се осигурява от равностойно от МРРБ и МП със средства от заема от Световната банка. В програмата за обучение са предвидени след­ните модули: Основна компютърна подготовка, Кадастър, Имотен регистър, Информационно осигуряване, Мениджмънт и маркетинг. Всеки от модулите включва, правна, технологична и приложна част. Очакваният брой на участници в курсовете е около 2000 човека.

Стойността на обучението на 1000 служители на Агенция по кадастъра и Службите по вписвания е определена въз основа на проект на програма за обучение и е дадена в таблица № 3. Разходите за курсове за обучение на представители на други ведомства и организации са за сметка на техния бюджет.

 

Таблица №3

Видове разходи Средства за обучение в хил. лв.
    2001   2002  2003  2004  2005  >2006
Разходи за командировка на специалисти 10 10 10 10 10 10
Разходи за учебните курсове   20 30 20 15 15 15
Разходи за звеното за обучение     290        
Общо разходи за обучение на АК и СВ   30 330 30 25 25 25

3.3 Подзаконови нормативни АКТОВЕ ПО ЗКИР

Нор­мативните актове, предвидени в Закона за кадастъра и имотния регистър, отговорните институции и сроковете за изработването им са дадени таблица № 4.

Таблица № 4

НОРМАТИВЕН АКТ ПО ЗКИР Съгл. ЗКИР Съгл. ЗКИР СРОК
1 Наредба за реда за водене и съхраняване на регистъра на лицата, правоспособни да извършват кадастрална дейност Чл.22 МРРБ Публикува на в ДВ бр.19 2001 г.
2 Наредба за съдържанието, създаването и поддържането на кадастралната карта и кадастралните регистри Чл.31 МРРБ Май 2001 г.
3 Наредба за воденето и съхраняването на имотния регистър Чл.5 ал.3 МП Май 2001 г.
4 Наред­ба за осъществя­ване на двустранна връзка и обмен на данни между кадастъра и имотния ре­гис­тър Чл.6 ал.3 МРРБ и МП Юли 2001 г.
5 Наредба за структурата, съдържанието и ползването на идентифи­ка­то­ра на недвижимите имоти Чл.26 ал.4 МРРБ Май 2001 г.
6 На­ред­ба за предоставяне на данни от ор­га­ни­те на да­­нъч­ната адми­ни­стра­ция на Аген­ция­­та по кадастъра Чл.37 ал.2 МРРБ и МФ Ноември 2001 г.
7 На­ред­ба за създаване, поддър­жане и пол­зва­не на ин­фор­­ма­цион­ните сис­те­­ми за ка­дастъра и имот­ния реги­стър и за прекия до­с­тъп до дан­ните в тях Ноември   Чл.7 ал.3 МС (по пред­ложе­ние на МРРБ и МП) 2001 г.
8 Наредба за контрола и приемането на кадастралната карта и кадастралните регистри Чл.50 МРРБ Юли 2001 г.
9 Наредба за предоставянето на кадастрални дан­ни Чл.58 ал.1 МРРБ Ноември 2001 г.
10 Тарифа за таксите за нанасяне в кадастъра и за справки и услуги от кадастъра Чл.8 ал.2 МС (по предло­жение на МРРБ) Октомври 2001 г.
11 Тарифа за размера на таксите, които се заплащат за вписване в имотния регистър Чл.8 ал.2 МС (по предло­жение на МП) Октомври 2001 г.
12 Национален стандарт за обмен на данни между информационни системи, които използват кадастрални данни Чл.33ал.2 МС (по предло­жение на МРРБ) Октомври 2001 г.

 

Съдържанието на наредбите за създаване на специализираните карти и регистри, редът за предоставяне и ползване на кадастрални данни от различни ведомства и организации ще се създават от съвместни работни групи на заинтересованите ведомства и Агенция по кадастъра .

 

3.4.  АГЕНЦИЯ ПО КАДАСТЪРА

Агенцията по кадастъра към Министъра на регионалното развитие и бла­го­устрой­ството е създадена на основание Закона за кадастъра и имотния регистър. Устройственият правилник на АК е приет с ПМС № 169 от 14.08.2000 г. и е обна­родван в “Държавен вестник”, бр. 69 от 22.08.2000 г.

Основните задачи по създаването на кадастъра са:

  • Изграждане на Агенцията по кадастъра (АК);
  • Изготвяне подзаконовите нормативни актове по прилагането на ЗКИР;
  • Систематично изработване на кадастралната карта и кадастралните регистри на територията на цялата страна;
  • Създаване на информационните системи на кадастъра и имотния регистър;
  • Административно обслужване на гражданите и органите за управление в преходния период;
  • Административно обслужване на гражданите, органите за управление и другите клиенти след изработването на кадастъра.

За въвеждането на нови, по-ефективни методи за изпълнението на дългосрочната програма, е целесъобразно създаването на звено в АК по дигитална фотограметрия, което след проучване и анализ на съвременните фотограметрични технологии и технически средства, да разработи програма за ускореното им въвеждане за нуждите на кадастъра. За изпълнението на тази програма ще се търси финансиране от донори – чуждестранни инвеститори или помощ за закупуване на необходимото оборудване, обучение на персонала, обмяна на опит и внедряване.

Това звено трябва да бъде оборудвано с една аналитична фотограметрична система, поне две дигитални стереофотограметрични системи и един скенер с висока разрешаваща способност (5000 dpi) и фотолаборатория за обработка на аерофилми. Една аналитична фотограметрична система и един скенер са достатъчни да се създадат необходимите условия за прилагането на дигиталната фото­гра­метрия при изработването на кадастралната карта. Това ще мотивира по-големите фирми също да закупят дигитални фотограметрични системи. Задачата на звеното ще бъде да обработва аерофилмите, да ги сканира, извършва аеротрангулиране и да изработва цифрови кадастрални планове както, чрез аналитичната система така и чрез дигиталните фотограметрични системи. Част от аероснимките могат да бъдат предоставяни на частните фирми, които са закупили дигитални системи. Това оборудване може да бъде използвано и за изработване на цифрови ортофотопланове и цифрови едромащабни карти.

 

3.4.1. Структура и числен състав

Съгласно Устройствения правилник на Агенцията по кадастъра, тя е структури­ра­на в обща и специализирана администрация. Централната администрация на АК се формира от обща администрация, организирана в дирекция “Административно-правно и финансово-счетоводно обслужване”, и специализирана админи­стра­ция с дирекции “Създаване и поддържане на кадастъра” и “Договори, планиране и развитие”.

Териториалните звена на агенцията - службите по кадастъра, са част от спе­циа­лизираната й админи­стра­ция и са разположени в административните центрове на областите. Всяка служба по кадастърa ще разполага с минимален персонал за извършване на дейностите си по:

  • Създаване и поддържане на кадастъра – приемане и контрол на техническите дейности;
  • контрол върху геодезическите дейности и полски измервания;
  • обслужване на клиенти с кадастрална информация;
  • създаване и поддържане на кадастралната база данни и администриране на информационната система;
  • поддържане на картния архив;

Поради по-големия обем поземлени имоти и по-голямата интензивност на сделките в големите градове и столицата, службите в тях са с разширен състав.

Съгласно ЗКИР дейностите по обслужването на гражданите и другите клиенти с кадастрална информация преминават от техническите служби на общините към Агенцията по кадастъра. За обслужване на гражданите с кадастрална информация на място се създават изнесени работни мяста на службата по кадастъра в съдебните райони. Предвиждат се средства за техническо поддържане на всяко изнесено работно място. В случай че закон предвиди възможност друг орган да обслужва клиентите на кадастъра, численият състав на Агенция по кадастъра може да бъде намален, като се премахнат изнесените работни места.

Общият числен състав на Агенцията по кадастъра ще нараства в зависимост от графика, по който районните съдилища ще преминават към обслужване по ЗКИР до покриване на всички общини. Числеността на щатния състав на агенцията за 2001 г. (съгласно ПМС 169/14.08.2000г.) и предвижданията за нарастването й през следващите години са посочени в таблица № 5.

Таблица №5

    Година
Численост на персонала на Агенцията по кадастъра   2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015
Изпълнителен директор щ. бр. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Главен секретар щ. бр. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Администрация щ. бр. 18 18 20 23 23 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25
Специализирана администрация в централата щ. бр. 36 36 36 40 40 42 44 46 46 46 46 46 46 46 46
Специализирана администрация в службите по кадастъра щ. бр. 184 246 308 354 401 437 465 494 520 520 520 520 520 520 520
Общо щ. бр. 240 302 366 419 466 506 536 567 593 593 593 593 593 593 593
Необходими средства за заплати и осигуряване хил.

лв

1096 1379 1671 1913 2128 2310 2447 2589 2708            
Необходими средства за заплати и осигуряване с планирано 10% увеличение хил.

лв

1205 1669 2224 2803 3429 4095 4338 4589 4800            
Необходими средства за издръжка хил.

лв

727 1339 1623 1858 2066 2244 2377 2514 2629            
Всичко хил. лв 1932 3008 3847 4661 5495 6339 6715 7103 7429            

 

Разпределението на персонала в службите по кадастър по области и години е дадено в приложение 1.

Като се има предвид, че техническите дейности по създаването на кадастъра ще се извършват от правоспособни лица, а не от службите по кадастъра, предлаганият минимален състав ще бъде достатъчен за поддържането на кадастъра и обслуж­ва­нето на гражданите. В периода на систематично създаване на кадастралните карти ще се наложи да се извършва голям обем допълнителна работа по контрол на качеството на техническите дейности, приемане на кадастралните карти и регистри и въвеждането им в информационната система. В тези дейности служителите на Агенцията по кадастъра ще бъдат подпомагани от външни изпълнители чрез възлагане.

 

 

 

3.4.2. Правоспособни лица

Техническите дейности по изработването и поддържането на кадастъра съгласно ЗКИР се извършват от правоспособни лица. Агенцията по кадастъра води публичен регистър на правоспособните лица. От анализа на изпълняваните технически дейности по ЗСПЗЗ, ЗВГЗГФ и изработването на планове на застроени територии може да се направи извода, че страната разполага с технически средства и човешки ресурс за създаването на кадастъра за срок от 15 години. В изпълнението на задачата ще бъдат ангажирани около 2500 инженери, техници, информатици и други специалисти.

3.4.3. Материално и техническо оборудване

За нормалното функциониране на АК, извършването на контрол на техническите дейности и проверка качеството на изходните геодезически данни и картни материали трябва да разполагат със сграден фонд, офис оборудване, автомобили, тотални станции, компютри и GPS апаратура. Като наследници на териториалните звена на Главна дирекция “Кадастър и геодезия” от 01.01.2001г., кадастралните служби ще имат на разположение по две тотални станции и минимум по два компютъра и принтер.

Разпределението на необходимите финансови средства по години за останалото материално техническо оборудване са дадени в таблица № 6 и се предвиждат по заема от Световната банка.

Таблица №6

 

Видове разходи
Средства за материално-техническо оборудване в хил. лв.
2001
2002
2003
2004
2005
2006
Ремонт на сгради на АК
1000
684
559
465
 
 
Офис оборудване на АК
240
582
441
400
500
1000
Автомобили за АК
60
672
 
 
 
 
Ремонт и обзавеждане на СВ
 
932
563
214
284
150
ВСИЧКО
1300
2870
1563
1079
784
1150

 

 

 

Ремонтните работи на сградния фонд ще се извършат през първите 4 години по следния график:

Таблица №7

Средства за строителни и ремонтни дейности

Обща стойност хил.лв.

Стойност в хил. лв
2001 2002 2003 2004
Строителни работи          
Агенция по кадастъра - Централна администрация 750 550 150 50  
Клас A - София          
Област София 200   100 100  
Софийска област 200 100 50 50  
Клас B - големи областни центрове          
Бургас 60   20 40  
Варна 150 100 50    
Пловдив 150     38 112
Русе 58     30 28
Клас C - по-малки региони          
Благоевград 60 30 20 10  
В.Търново 40 25 15    
Видин 80   40 40  
Враца 50   30 20  
Габрово 40     40  
Добрич 40 30 10    
Кърджали 80       80
Кюстендил 40     40  
Ловеч 40 20 20    
Монтана 80       80
Пазарджик 60 30 30    
Перник 40 25 15    
Плевен 40   20 20  
Разград 40        
Силистра 40 20 20    
Сливен 80     15 65
Смолян 50 30 20    
Ст.Загора 40 20 20    
Търговище 60       60
Хасково 40   14 26  
Шумен 60     20 40
Ямбол 40 20 20    
Обща сума: 2708 1000 684 559 465



 

3.5. СИСТЕМАТИЧНО ИЗРАБОТВАНЕ НА КАДАСТРАЛНАТА КАРТА И КАДАСТРАЛНИТЕ РЕГИСТРИ

 

3.5.1. Геодезическа основа

Геодезическата основа включва Държавната геодезическа мрежа, мрежите с местно предназначение и работната геодезическа основа. Въпросите свързани с ДГМ не са в компетенциите на Агенцията по кадастъра. Кадастралната карта се изработва в цифров вид и практически лесно може да бъде трансформирана в произволна координатна система. До въвеждането на нова координатна система геодезическите координати на точките ще се изчисляват в сега действащата координатна система 1970 г. Съвместната дейност по създаването и ползването на основната геодезическа мрежа ще бъде предмет на двустранно споразумение с Министерство на отбраната. Средства за създаване на Държавната геодезическа мрежа са предвидени във заемното споразумение с Международната банка за възстановяване и развитие. Дейностите по поддържането и обновяването на геодезическата основа с местно предназначение се възлагат и изпълняват заедно с изработването на кадастъра. Регистърът на геодезическата основа - държавната геодезическа мрежа и геодезическите мрежи с местно предназначение, е единен. Техническите изисква­ния за създаването на геодезическата основа с местно предназначение и работната геодезическа основа, редът и начинът на водене и ползване на регистъра на тази основа се урежда с наредбата по чл. 31 от ЗКИР.

 

 

3.5.2. Систематично изработване на кадастралната карта и регистри

Кадастралната карта и кадастралните регистри се изработват систематично по съдебни райони, чрез възлагане на правоспособни лица. Техническите изисквания, видовете дейности, редът и начинът за систематично изработване на кадастралните карти и регистри се уреждат с Наредба за създаването и поддържането на кадастралната карта и кадастралните регистри. Приемането и одобряването на кадастралната карта и регистри се извършва по реда на Закона за кадастъра и имотния регистър чл.45-чл.49 и съгласно Наредба за контрола и приемането на кадастралната карта и кадастралните регистри.

 

Кадастралната карта се изработват на основата на:

- нови геодезически измервания;

- плановете, изработени в изпълнение на ЗСПЗЗ и ЗВГЗГФ;

- преобразуване, дигитализиране, попълване и адаптиране на данни от съществуващи кадастрални и регулационни планове на населени места, както и други планове, които съдържат кадастрална информация - планове и изпълнителни снимки на обекти от техническата инфраструктура, на промишлени обекти и др.

Кадастралните регистри се създават от следните източници:

  • Анкетиране на собствениците;
  • Използване на данните от информационната система на данъчните служби;
  • Използване на данните от ЕСГРАОН;
  • Използване на данните от отделите общинска и държавна собственост;
  • Използване на данните от службите по вписванията;

 

ОТНОСНО ИЗВЪНСЕЛИЩНИТЕ ТЕРИТОРИИ

Плановете, картите и регистрите, изработени в изпълнение на ЗСПЗЗ и ЗВГЗГФ, се предават от МЗГ на Агенцията по кадастъра след съвместяването им в един общ план и регистър на възстановената собственост в извънселищната територия по землища. Извършва се проверка и се отстраняват съще­ству­ващите про­бле­­ми в контактните зони между земеделските земи и горския фонд, в зоните на техническата инфраструктура, землищните граници, явни фактически грешки в плановете и картите на извънселищната територия, границите на държав­ни­те и общинските имоти и др. Границите на останалите имоти от плана на извънселищната територия се приемат за действителни.

Основни параметри при ценообразуването за техническите дейности в извън селищните територии са броят на имотите, общата площ и площта на обектите на техническата инфраструктура.

ОТНОСНО УРБАНИЗИРАНИТЕ ТЕРИТОРИИ

Създаването на кадастъра на населените места се предхожда от проучване и анализ за състоянието на наличните кадастрални планове и пригодността им за ползване. Ще се извърши проверка и оценка на състоянието на картния материал от гледна точка на нормативните изисквания. В резултат се преценява възможността за оцифряване на съществуващите кадастрални планове и за използването им при систематичното създаване на кадастъра. До 2005 г. се предвижда да бъдат оцифрени съществуващите кадастрални планове на всички съдебни райони. Плановете, които отговарят на техническите изисквания на Наредбата по чл.31 от ЗКИР, няма да се изработват наново.

Ще се разработи технология за съвместяване на наличните данни от различни източници и с различна точност. Съвместените данни, които отговарят на техническите изисквания, след евентуална актуализация се въвеждат в ИСК, като се поддържа информация за нивото на точността им.

За застроени територии или части от тях, за които се налага създаването на кадастрална карта с нови геодезически измервания, се прави оценка на съществуващия кадастър на района, за да се установи:

Обема техническа работа, която предстои да се изпълни – брой имоти, обща площ на обекта, среден размер на имотите, състояние на геодезическата основа; 
Пригодността на съществуващите цифрови кадастрални планове – доколко са точни и отговарят ли на техническите изисквания на Наредбата по чл.31, степен на актуалност; 
Какви са проблемите в контактната зона на плановете на застроената територия и извънселищните територии и как ще се отстраняват; 
Степен на актуалност и пълнота на атрибутната информация и възможностите за попълването й; 
Обективното отразяване на землищните граници и обектите на техническата инфраструктура; 
Обективното отразяване на границите между горските и защитените територии от една страна и границите на земеделските територии – от друга. 
На основата на направената оценка се взема решение за изработване на нова кадастрална карта, за основно попълване или за частично попълване и адаптиране на съществуващия план към новите изисквания. Оценката на кадастралните планове и данни се извършва на основата на Наредбата по чл.31 от ЗКИР. Точната оценка на необходимия обем технически дейности за всяко землище ще икономиса финансови средства и ще ускори изработването на кадастъра.

Основни параметри при ценообразуването за техническите дейности в застроените територии са площите и метода на изработване на картата и регистрите. Конкретната цена зависи от прилаганата технология за създаване на кадастралната карта. Предвид дългия срок на програмата и бързото развитие на съвременните технологии, не може да се правят прогнози за необходимите финансови срества за технически дейности в дългосрочен план.

Обобщени данни за площите в селищните и извънселищните територии и предварителна оценка за начина на създаване на кадастралната карта по области, съдебни райони и години са представени в приложение № 4 и приложение №5. Ежегодно ще се прави анализ на работата по създаването на кадастъра предвид обема технически дейности, използваните технологии, цените на техническите дейности. На неговата основа се актуализира програмата за следващите години.

 

3.6. СЪЗДАВАНЕ НА ИМОТНИЯ РЕГИСТЪР

Прилагането на закона ще обхване поетапно цялата територия на страната. Дотогава вписванията ще се извършват по досегашната поименна система. В изпълнение на §16 от преходните и заключителни разпоредби на ЗКИР , на службите по вписвания в съдилищата ще бъде предоставен софтуер за отразяване на данните в цифров вид. За да се създадат условия за пълнота на данните в имотния регистър е предвидено от 01.01.2001г. да се вписват и констативните нотариални актове, както и преписи от обявените завещания.

Създаването на кадастъра и имотния регистър ще започва по съдебни райони, както следва :

- за кадастъра – със заповед на изпълнителния директор на Агенцията по кадастъра;

- за регистъра – със заповед на министъра на правосъдието.

 

 

За имотния регистър производството включва :

1. Създаване на предварителни партиди едновременно по систематичния подход – на основа данните от службата по кадастъра и книгите по вписванията и по повод сделки с имоти от този район;

2. Уточняване на данните с кадастралната карта и кадастралните регистри и получаване на идентификатор;

3. Преобразуване на предварителните партиди в партиди на недвижимите имоти след като кадастралната карта и кадастралните регистри бъдат одобрени и в службата по вписване постъпят :

- скица-копие от кадастралната карта за поземлените имоти, съответно схема за самостоятелните обекти в сграда;

- кадастралният регистър – на технически носител;

- данни за жалбите срещу заповедта за одобряването на кадастралната карта и кадастралните регистри.

Съдията по вписвания не преобразува в имотна предварителна партида на недвижим имот, за който има постъпила жалба, както и такава, по която носителят на вещното право не е установен.

4. Заповед на министъра на правосъдието за въвеждане на имотния регистър в съответния съдебен район, която се обнародва в “Държавен вестник”.
В 6-месечен срок от обнародването на заповедта всяко заинтересовано лице може да поиска попълване на партидата на недвижимия имот с вписани актове, които не са отразени в нея. Ако това не бъде направено, тези актове нямат действие спрямо трети лица, освен от деня на тяхното вписване по общия ред.

 

Финансовите средства необходими за ремонт и обзавеждане на службите по вписвания по години и съдебни райони са дадени в приложение № 3. Разпределението на средствата по години е дадено в таблица № 6.

 

 

slogan bg